7minut W grudniu zeszłego roku otrzymałem zaproszenie by wziąć udział w akcji “odpalenia” na rynku polskim nowego programu partnerskiego i treningowego znanego jako ” siedmiominutowy trening”  dostępnego na www.7minuteworkout.com .

W skrócie – za złotówkę dziennie (9,9 USD miesięcznie) możesz mieć dostęp do spersonalizowanego programu treningowego pomocnego w odzyskaniu lub utrzymaniu szczupłej sylwetki i lepszej kondycji. Każdy trening trwa nie więcej niż 7 minut dziennie, 3 razy w tygodniu. Możesz ćwiczyć w domu lub na siłowni, z przyrządami lub bez.

Odniosłem się do propozycji z pełnym sceptycyzmem. Ale trafiła się możliwość porozmawiać na ten temat z fachowcem, który wyjaśnił mi jaka logika za tym stoi i w następstwie postanowiłem spróbować. Jeśli, podobnie jak mnie, interesuje Cię ładna sylwetka i wiesz, że nie da się tego osiągnąć wyłącznie poprzez jedzenie owsianki, roślin i twarogu, czytaj dalej :)

Co mnie przekonało, by spróbować?

Warto wiedzieć, że uczestnikiem siedmiominutowego treningu możesz być na dwa sposoby. Możesz być po prostu tzw. studentem, czyli innymi słowy użytkownikiem. Możesz również być partnerem, czyli kupić sobie możliwość zarabiania pieniędzy poprzez polecanie systemu kolejnym osobom.

Ja zakupiłem wersję partnerską, bowiem, jeśli program okaże się dla mnie skuteczny, będę go polecał. Mam bowiem wokół siebie dużo osób, które trenują bez większych sukcesów i będą skłonne skorzystać, jeśli oczywiście będzie to działać.

Jak pisałem wyżej, spotkałem się z profesjonalistą. Wyjaśniono mi zasady działania programu 7 minutowego treningu i zrozumiałem, że to ma prawo zadziałać. Oto, co mnie przekonało, by spróbować.

Logika programu treningowego

  • Jest to intensywny trening siłowy, mający budować siłę i szybszy metabolizm w mięśniach. I chodzi tu nie tyle o wielkość mięśni, co o ich siłę. Wiedziałem już wcześniej, że organizm musi mieć sprawne mięśnie, by móc spalać tłuszcz, bo procesy spalania odbywają się właśnie w mięśniach. Więc jeśli masz słabe i zwiotczałe mięśnie, nie ma mowy o spaleniu tłuszczu.
  • Pojedynczy trening jest krótki (7, maksymalnie 10 minut), ale bardzo intensywny . Słusznie. Aby pobudzić mięsień do rozwoju i zwiększenia jego siły musisz go maksymalnie zmęczyć. Zwiększanie siły mięśni odbywa się wtedy, gdy dochodzi do mikrouszkodzeń włókien i tym samym do ich regeneracji. Zmuszanie mięśnia do regeneracji na “wyższym poziomie” wymaga jego maksymalnego zmęczenia. Tylko porządnie zmęczony mięsień jest “motywowany” do regeneracji, po której jest silniejszy, bowiem rośnie liczba włókien mięśniowych.
  • Powrót do tej samej partii mięśni następuje dopiero po 10 dniach. To bardzo ważny element. Najczęściej popełniany błąd w treningu siłowym to katowanie ciągle, codziennie tego samego mięśnia. Niby logiczne – masz np. słabe ręce, więc ćwiczysz ciągle ręce. Ale efekt jest taki, że ćwiczony mięsień nie ma możliwości się zregenerować, nie ma czasu stworzyć nowych włókien. Właściwe podejście to maksymalne zmęczenie danego mięśnia, a potem danie mu wystarczająco dużo czasu na pełną regenerację. Treningi w 7 minutowym programie są poukładane przez fachowców tak, że za każdym razem ćwiczysz inne mięśnie, powrót do danej partii mięśni następuje dopiero po 7 dniach.

Konstrukcja portalu 7minuteworkout.com

Po zalogowaniu do portalu zobaczysz wiele opcji, logicznie poukładanych. Ludzie przygotowujący portal na polski rynek wykonali kawał dobrej roboty – zdecydowana większość treści jest już po polsku.

Zaczynamy od wypełnienia profilu fitness. Odpowiadamy na kilkanaście pytań. Na podstawie profilu otrzymasz dostęp do odpowiedniego dla Twojej sytuacji programu treningu.

Istnieje kilka programów, w zależności od tego, czy chcesz ćwiczyć w domu, czy na siłowni, z użyciem przyrządów lub bez nich.

Program treningu podany jest jako sekwencja krótkich filmów pokazujących jak robić poszczególne ćwiczenia. Komentarz jest po polsku. Filmy są posegregowane na kolejne dni, jest to bardzo wygodne. Po prostu wybierasz np. DZIEŃ 1 i od razu są videoinstrukcje, co tego dnia masz robić.

Ja korzystam z tego tak, że idę na siłownię z iPhonem i po prostu w trakcie treningu patrzę sobie na konkretny film i wykonuję to, co na nim widzę.

Jest to bardzo wygodne i w mojej opinii warte swojej ceny (złotówka dziennie). Po prostu mam gotowiec – nie muszę się zastanawiać co robić i układać treningu, po prostu odtwarzam punkt po punkcie robiąc to, co pokazuje mi kolejny film.

Jak to dla mnie działa?

Cóż, ja dopiero zacząłem, jestem po kilku pierwszych treningach. Tutaj, na blogu Zdrowy i Bogaty będę dzielił się kolejnymi wrażeniami i doświadczeniami z 7 minutowego treningu. Jeśli Cię to interesuje, czytaj kolejne odcinki. Zapraszam również do korzystania z 7 minutowego treningu!

Skorzystaj razem ze mną!

Ja już korzystam z 7 minutowego treningu i tutaj, na tym blogu będę prezentował z czasem swoje doświadczenia. Zachęcam moich czytelników, by się przyłączali, możemy w tym miejscu stworzyć ciekawe forum doświadczeń i miejsce koncentracji wiedzy na ten temat. Zarejestruj się w 7 minutowym treningu i zacznij ćwiczyć już od dziś:

Rejestracja partnera

 Kilka razy w tygodniu odbywają się webinary po polsku, gdzie można dowiedzieć się wszystkiego na temat 7 minutowego treningu zarówno od strony studenta jak od strony partnera. Oto link do rejestracji na webinar:

Rejestracja na webinar

Polska strona z programem partnerskim “7 minutowy trening”:

Polska strona 7 minutowego treningu

PS. Można podejść do tematu testując go. Mają 30 dniową gwarancję zwrotu pieniędzy, więc warto zarejestrować się i wziąć się do testowania. Ryzyko nie istnieje.

Koszyk Produkt usunięty Cofnij
  • Koszyk póki co jest pusty.